Rufus Wainwright

rufus

Aquests darrers dies el meu cor batega al so d’aquesta cançó: “Go, or go ahead” d’en Rufus Wainwright. L’escolto sovint, la poso i la poso fins que en tinc prou. Per uns minuts, una mena de passatge cap a l’òrbita exterior. Quan vaig a la feina, al cotxe, sola, passant entre horts i mar, apujo la veu i aquella estona esdevé el meu nirvana. La primera vegada em va sorprendre, la segona em va emocionar i en arribar, ràpidament em vaig eixugar les llàgrimes, em va fer vergonya que em veiessin plorar.

El meu cor batega amb aquests acords melangiosos i assonants, amb aquesta seva veu dolça i greu que arrossega els sons fins a la translació, que fa com si “no vull cantar perquè estic tan trist que ni obro la boca” : What has happened to love? Però inevitablement de cop tot esclata perquè els gemecs són aleshores una erupció de color i llum en la foscor i s’imposen els seus dits al piano i tot ho omple, tot ho ocupa : Go, or go ahead and surprise me, i no hi ha res més que música i de cop s’aixeca el dia en un dia plujós i descobreixes flors allà on no n’hi havia, encara és present l’aigua en els pètals i tot torna a començar, com una onada, o ho sembla perquè en realitat tot continua, i el mar sempre és el mar, i la vida queda rere els vidres i la música crea una esfera al meu voltant que gira i m’aïlla de tot allò que no entenc i que em fa mal,  com una esperança. Aleshores he arribat a la feina i he de baixar del cotxe i em dol. Em consolo pensant que hi puc tornar i que encara queda tanta música per descobrir!

Anuncis

4 pensaments sobre “Rufus Wainwright

  1. No he trigat gens a escoltar aquesta cançó del Rufus Wainwright. En una escala de satisfacció d’un a deu li dono un set; la escoltaré més vegades. Però el que realment m’ha agradat és el dibuix. Que fantàstic seria que publiquessis més sovint els teus dibuixos.

    Apali, a passar un molt bon dia Lita.

    Liked by 1 person

  2. Sé que vau disfrutar molt en el concert d”en Rufus. Tu ja m’ho vas dir que tot plegat va ser com “un senyal” a l’hora de comprar l’entrada.
    Celebro doncs que aquell ‘senyal” segueixi guiant-te el camí, encara que només sigui el d’arribar a la feina.
    Un petó

    Liked by 1 person

Deixa un comentari

